Mari Melawat Sungai Chat

Wah… skarang kami kene pegi ke daerah-daerah untuk install SPPJ. Sungguh mencabar. Aku teringat pulak zaman2 aku kerja dengan Galaxy Automation, kene pegi Mersing, aku kuar saing2 tok Imam yang nak pi bukak masjid nak solat subuh hahaha… I certainly hope everything goes as planned.

Macam hari nih, kami ke Angsana. What luck. Aku nampak satu PC tuh pakai Windows 98 SE. Best kan? So aku terpaksalah memikirkan macam mana nak install system. System dalam pendrive. Pendrive pakai USB. Windows 98SE takde driver pendrive. Tapi last2 dapat jugak diselesaikan, Alhamdulillah.

So aku harap kat daerah2 taklah jadi macam tuh. I mean, kalau aper2 hal, JAUH TUH NAK PATAH BALIK. T.T

Kak Kiah pulak last dalam bulan nih. Means that kerja makin bertambah, dan pressure kepada Cik Boss makin bertambah. Yang penting, kami buat kerja ikhlas… cakap banyak2 pon, kerja macam tuh jugak. Alhamdulillah, walaupun kerja banyak, tapi aku kurang rasa pressure… I can relax my emotion under high pressure. Harap2 aku bole kawal dengan lebih baik lagi…😀

Anyway, thanks to Kak Noi, aku kene pegi KL hujung minggu nih. Ader majlis. Mula2 taknak pergi, tapi dah ader orang sponsor (sebenarnye kene sponsor pon aku taknak pegi, tapi aku dipaksa.. T.T ), so aku pegi je lah, jadi co-pilot, bersama-sama dengan Cik Anem yang gagah nan garang… 😀

Oh, skarang aku tengok musim pasangan yang dah kawin melakukan kecurangan. Harap2 mereka semua dapat selesaikan masalah mereka dengan bijaksana. Kesian jugak, tapi nak buat macam mana, luar bidang kuasa kita, kan? Kita just do’a supaya kita semua dapat berlaku adil dan setia terhadap pasangan kita (satu mende yang aku rase aku fail nak buat 100% heheheh)

Kawan aku daripada Glasgow bagitau yang beliau dah pon postkan buku Izharul Haq kepada aku. Dalam seminggu aku akan dapat buku yang mengubah hidup Allahyarham Ahmad Deedat. Tak sabar rasanya nak baca buku tuh *menari2 kegembiraan*

Aahhhh dah masuk bulan 6, cepatlah gaji.. aku nak beli PSP *lap air mata*

p/s kami dah tau tanda2 bahawa Cik Boss akan meluahkan tekanan perasaan yang beliau alami dengan lelehan air mata (senang cakap, beliau akan nangis selepas memberi kami satu petanda unik, dan kami dah dapat decrypt petanda unik itu.. )

p/s/s Tajuk post ini merupakan satu penghargaan kepada Cik Boss. Beliau ingin tahu di mana letaknya Sungai Segget dan beliau bercadang hendak bermandi manda di sungai yang ‘indah’ itu.. (lain kali amik tau pasal bandar sendiri.. heheh)

One thought on “Mari Melawat Sungai Chat

  1. T.T

    insAllah semua akan kembali seperti biase.. *biase ke?tak biase laa ini mcm..*

    T.T

    semua ujian yang Allah beri kepada hambaNya, akan dpt dipikul oleh hambaNya.. insAllah.. hanya kepada Allah kita berserah dan bertawakal..

    p/s: nk beli PSP jugak laa ini mcm.. nnt kite p beli sama2 ek.. T.T

Leave a Reply

