Muar Bandar Maharani

Aku sekarang berada di Muar. Hotel Town’s View to be exact. Kat sini ader HotSpot dan aku pulak ader laptop (courtesy of CikLynda). Hence untuk pertama kali nya aku memblog daripada bilik hotel yang indah (indah ke?) hahahah..

Hari Jumaat, 06.06.08, aku bertolak ke Pontian untuk tumpang Kak Noi, pegi UIA Gombak. Kami ader Majlis Penyampaian Sijil dan MAP PSSCM. Sampai2 aje, kami jumpe dengan Abang Azan, dier dengan hebatnya berkata bahawa dia tau jalan nak ke UIA, so kami hanya perlu ikut saje keta dia.

Sungguh hebat Abang Azan, sbb kami akhirnya tiba di GENTING HIGHLAND. Rupa2nya dier dah salah masuk simpang, terlepas simpang UIA.. sungguh adventure jalan tuh.. T.T

Sampai2 aje, terus aku flat dalam bilik, sbb aku sampai awal, tak ikut rombongan bas. Keesokkan harinya, pegilah tengok majlis penyampaian sijil PSSCM.. best lah.. Yang merasmikan adalah Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Y.B. Dato’ Seri Dr Ahmad Zahid Bin Hamidi. Sungguh berapi ucapan beliau. Maklumlah, orang politik. heheheh…

Lepas tuh, aku tengoklah sabahat2 aku naik pentas amik sijil. Sungguh bergaya. Aku pulak dulu takde rezeki nak naik pentas amik sijil aku. So aku takde lah gambar macam dorang tuh. Takpelah, takde rezeki…. heheh..

Selepas itu, Allah bagi aku peluang untuk berjumpa dengan seseorang yang memang aku meminati daripada jauh. Alieya Zara binti Zainal Abidin.. uhh… aku dapat jumpa dia. Mula2 die memang takut dengan aku, tapi takpe lah, aku tengok dier, memang macam himawari *adik shinchan* T.T

Malam tuh kami skip dinner (jahat gila) dan kami pusing2 satu KL. Literally, kami pusing2, sbb kami sampai balik kat tempat asal kami bertolak tanpa kami sedari. T.T Singgah umah cousin cik Anem, Ipah. Sampai2 je aku terus flat atas sofa. Fariz dengan Ecah pon samaaaaaaaaaa je… Sedar2 dah pukul 6:15am. Subuh, lepas tuh kami bertolak ke rumah Hanim *kakak Anem merangkap ibu Alieya*. Kak Hanim masakkan kami nasi lemak + ayam kunyit takde kulit + sambal masin. Hahaha.. tapi aku main2 lagi dengan Alieya. Die mula2 takut dengan aku, tapi aku menggunakan kekerasan dan akhirnya beliau akur dengan kehendak aku. *apsal macam pervert je ayat aku nih*.

Ehh… aku nak siap2 pegi minum. Sambung cerita lepas nih…

Ok baru balik daripada jumpe abang Rizal. Nice dude I tell u. Macam2 perkara yang kami bincangkan… So anyway.. back to the main story…

Ahad petang aku pegi jumpe my bro Azhari Abd Karim. Alhamdulillah, Rene, isteri beliau, telah selamat melahirkan seorang bayi lelaki yang sihat dan kuat. Muhammad Aaryan Zene bin Mohd. Azhari. That is his name. Semoga Encik Aaryan membesar menjadi seorang lelaki yang gagah, tampan, macho, menghormati kedua ibu bapa, dan seorang panglima Allah yang beriman. Macam2 dugaan yang Eddy lalu, up until now pon, still lalu.. takpa2.. harap2 dier dan family dier akan dirahmati Allah, insyaAllah…

Well.. skarang dah pukul 2:15am. Alhamdulillah, kat Kluang dengan Muar, kami dah setel install. Esok kami nak ke Segamat. Harap2 kami tak sesat… Macam2 masalah yang timbul skarang nih..

p/s Gaji dah keluar. Harap2 esok dapat beli PSP. Buku Izharul Haq pon dah sampai kat umah. Tadih Mummy tepon bagitau. Hehehehe… Thank Ny…

2 thoughts on “Muar Bandar Maharani

  1. hmm… found you!
    is this an alternative way to contact u other than ur HP now?
    like… OMG! hmm… btw, nice story up there!😉
    FINE! malas la nk ckp ape. BYE!

  2. May Allah gives you the inspiration and guidance. and may the book provide you with the knowledge needed.

    enjoy main PSP!🙂

Leave a Reply

