Pakai tak pakai…

Aku rasa, semua orang sama je.

Pentingkan diri sendiri jugak last2. Masalah aku semakin hari semakin besar, apa lahh nak jadi. Tapi skarang, with a difference.

Aku dah tak lagi share masalah dengan siapa2. I don’t bloody care who. Aku macam dah tak percaya kat orang. It seems like everyone loves him or herself much more than the ones that they CLAIMED they love so dearly.

Cakap senanglah. Bila kita buat baik, bila kita ok, semua yang indah pada kita. Kita lah yang paling baik, an angel. Tapi bila kita tersilap, kitalah yang paling jahat. Kalau 1 kali kita tersilap, orang takkan ingat yang 10000 kali kebaikan yang kita buat tuh, orang akan ingat yang 1 kali kita tersilap tuh.

Tapi yang peliknya, bila kena kat batang idung sendiri, tau pulak bising2.

Biasalah, manusia, bila nak mintak tolong mestilah cakap baik2, lepas tuh bila dah dapat apa yang dia nak, mula lah lupa kebaikan orang. Dia lah yang paling betul, sampai taknak terima penjelasan orang.

Skarang, mesti dah hepi. DAH TAKDE ORANG NAK HALANG DARIPADA BERKAWAN LAGI. HILANG KAWAN SBB AKU, KAN? SKARANG, PEGILAH CARI SEBERAPA RAMAI KAWAN YANG KAU NAK.

AKU KAN JAHAT GILA. AKU KAN TAK PENAH TOLONG SAPA2 DALAM DUNIA NIH. KELAHIRAN AKU KAN HANYA UNTUK MEMBAWA BEBAN KEPADA ORANG LAIN.

5 thoughts on “Pakai tak pakai…

  1. ape yg telah blaku biar laa ia blaku…. ape yg blaku smua adalah qada’ dan qadar.. byk kan laa dekatkan diri kepada Nya.. semua yg blaku mesti ade hikmahnyerr..

    walaupun sy taktau ape yg telah blaku… tp semua yg blaku mesti ada hikmahnye.. insAllah..

  2. ciklynda : betul tuh. setiap yang berlaku pasti ada hikmah.

    adli : sbb gua banyak sangat dengar lagu emo hahah.. kene start dengar dissection balik..😛

    artakus : yes, everything has their purpose and logic reason. i have no choice. leave everything to Allah.

    ahahah.. why are u mad at me, dear? skali2 skala emo takpe kan? anyway, i miss u.. :p

Leave a Reply

