The Yellow Elephant…

Woahh hujung minggu yang teramat sibuk…

Hari sabtu pegi kenduri Ida Erayu, wahh I used to like her.. sbb dier comel hahahah.. tapi skarang beliau telah dimiliki orang lain… T_T sempatlah jumpe dengan encik Rafee, seorang jejaka yang amat baik dan slalu tolong aku mase aku practical kat KPYPJ… dier bawak skali anak dia dengan bini dia, kak Roha. Hahaha aku apa lagi, kasi buli lah itu budak kecik (sapa suruh dia nak kawan dengan aku) tapi tak sempat buli lebih2 sbb nenek dia (mak kepada encik Rafee) ada di tempat kejadian… takpe2, hari nih aku simpan dulu ilmu2 membuli aku…

Lepas tuh kami ke Permas Jaya pulak, kenduri Izzany. Rupanya ciklynda berkawan dengan kawan sekolah rendah aku, hampeh tol. She turns out to be a Captain or something like that, masuk askar rupanya minah tuh. Tak sangka seh. Dulu pon aku suka jugak budak nih, tapi masa sekolah rendah lah, cinta monyet space chimp punya muahahahaha…

Ahad pulak meneman ciklynda pegi buat facial. Lama jugaklah, daripada pukul 11am sampai pukul 3pm, sempatlah aku round2 satu Giant Skudai tuh sambil tengok anak2 cina ketawa riang (ada function apa tah), last2 aku duduk kat Food Court sambil membaca buku dan mendengar mp3 dan juga memerhatikan montot2 yang lalu hahahah (macam mana daaa ilmu nak lekat).

Balik pulak spend time dengan Fachak and the gang.. sempatlah bercerita tentang hal rumahtangga masing2.. seronok dengar… yang dulu terhegeh2 ajak aku beli cd blue kat HP, skarang sudah ada anak.. hahahaha…

Fariz, Dr Yassir and Me

Fariz, Dr Yassir and Me

Tuh gambar aku, fariz dengan Dr Yassir Fazaga. Hahahaha aku lagi tinggi daripada orang USA… woo hoooo!!

Skarnag tengah kecoh pulak pasal forum2 tentang agama nih, tatau lah aper cerita, tapi yang aku dengar, forum pasal orang masuk Islam and stuff like that. Apsal dorang tunjuk perasaan? Sorry if my words offended those who oppose the forum, tapi apsal bangang sangat nak tunjuk2 perasaan, maki2 orang sana sini? Is that what the Quran and Muhammad s.a.w. teaches us? Dorang lupe ke ayat Quran nih :

Say: “O People of the Book! come to common terms as between us and you: That we worship none but Allah. that we associate no partners with him; that we erect not, from among ourselves, Lords and patrons other than Allah.” If then they turn back, say ye: “Bear witness that we (at least) are Muslims (bowing to Allah’s Will). (The Glorious Qur’an;3:64)

Terang2 ayat itu mengajar kita supaya kita berdialog dengan orang2 bukan Islam tentang agama kita, dan kita WAJIB sampaikan ajaran Islam kepada mereka dengan kata2 yang indah sesuai dengan firman yang ini :

Invite (all) to the Way of thy Lord with wisdom and beautiful preaching; and argue with them in ways that are best and most gracious: for thy Lord knoweth best, who have strayed from His Path, and who receive guidance.(Miraculous Qur’an;16;125)

So Quran suruh kita berdialog, berdakwah, dan berbincang dengan kata2 yang indah (beautiful preachings), aku tataulah, maybe pada orang2 tuh, makian itu adalah indah, tapi pada aku, tidak.

So kalau nak sampaikan tentang Islam, sampaikanlah dengan bijaksana…

p/s Takde perkataan YELLOW mahupun ELEPHANT dalam posting ni.. stop searching, it’s not there.. hehe

6 thoughts on “The Yellow Elephant…

  1. Jahat giler nak buli-buli budak. I buli u kang nak?? On a second thought, I take that back huuuuuuuuuuuuuuuuuuu!!

Leave a Reply

