Saya cuba untuk tidak jadi muslim….

……. lagi.

Kenapa?

Kerana saya ingin menjadi seorang Mukmin pula.

Kenapa?

Kerana setiap Mukmin pasti Muslim, tetapi tidak semua Muslim adalah Mukmin…

Kenapa?

Kerana ada golongan Muslim yang tidak berkata benar dan tidak pegang kepada amanah. Mereka adalah Muslim Munafik. 

Mengapa?

Kerana ada Muslim yang bergantung hati kepada selain daripada Allah. Ini akan menyebabkan terjadinya penyakit jiwa. Munafik itu adalah sejenis penyakit roh. Wajib bagi seorang Muslim mencari penawar kepada penyakit ini sebagaimana dia akan mencari penawar kepada penyakit jasadnya. 

 

Ada siapa2 yang boleh bantu saya?

 

Boleh ke? T_T

 

 

p/s Kenapa Encik Apache Server tak bole run di atas laptop ini? Beliau merajuk? T_T

p/ss Saya baru membaca article ini di laman web ini (telah pun di add kan pada link saya). Harap2 artikel itu menceritakan perkara yang benar. T_T

6 thoughts on “Saya cuba untuk tidak jadi muslim….

  1. ayu : heheheheh.. aku tau… sapa2 yang tak baca abeh mesti cakap aku dah murtad.. T_T

    ciklynda : BUKAN.. BUKAN… sayer cakap PENYAKIT ROH. kalau PENYAKIT, mesti ada PENAWAR.. kalau ibadat = MAKANAN roh.. maka apakah PENAWAR kepada PENYAKIT ROH?

    heheh rasanya dah bagitau kat ciklynda dah..😛

  2. ye lah kot artakus..😛

    ilmu dah diberi, aku je taknak amal…

    aku lagi jahat daripada orang yang lain, pasal aku ada ilmu tapi aku tak amal.. T_T

    matilah i…

Leave a Reply

