K.K (Kisah Klepet)

Kami : Assalamu’alaikum!

Pakcik Tua : Wa’alaikumsalam! Kamu nak pegi kenduri Puan Rokiah ke?

Kami : Bukan! Kami nak ke kenduri Abang Izad…

Pakcik Tua : Abang Izad? Samalah tuh. Rokiah tuh nama mak dia. (Gelak sinis)

Kami : Oh yeke? Kami tak tahu. (tersipu2 malu)


Setelah beberapa ketika, dapatlah jumpa dengan Abang Izad…

Abang Izad : Oh, korang bila sampai?

Kami : Baru jugak. Malu seh.

Abang Izad : Apsal?

Kami : (Menceritakan dialog di atas)

Abang Izad : Hahaha, takpe, orang2 kat sini memang rock.

Aku : Ha’ah, haaa itu pakcik yang kami jumpa tadih (tunding ke arah pakcik yang berdialog dengan kami di dialog pertama).

Abang Izad : Itu ke pakciknya? Itu BAPAK AKU.….


Moral : Lain kali kalau berkawan, kenal skali mak bapak kawan anda, jangan di klepet seperti kami.

p/s Semalam eksiden. Terlanggar lori. Habis side mirror belah kanan. Calar plus pintu ada sikit terkopak. Nampak muka marah/kecewa parents aku. I hate it when stuff like this happens!

p/ss Malam ni kami akan bertolak ke KL. Semoga Allah memelihara kami, insyaAllah…

6 thoughts on “K.K (Kisah Klepet)

  1. aku tau dah sebenarnya pak cik yg mesra tu bapak dia. sebab kat situ dia paaaaalinggggggg hensem hahaha

    p/s: pasal kete tu, sy baru lepas tepon mami, lepas tu kena bebel. apasal ntah, ko yg langgar tapi dengan aku2 sekali di bebel kan. tapi biasalah, bebelan yang tak menyebelahi ko kahkahkah

  2. ye tak ye jugaklah.. pakcik tuh sungguh kacak laksana bulan purnama di malam yang hening…. tapi aku takelh terima aku dah diklepet.. T_T

    ko kena bebel? padan muka. sapa soh tepon time2 panas nih hahha😛

  3. biase laa tuh.. byk2 sabar.. bende tuh dh nk jd.. nnt kite p tgk kete awk kat workshop kawan abah sy eh..😀

    p/s: aku pn kene bebel gak time jumpe mami ari tuh.. takpe mami, byk kan sabar.. mesti ade hikmah di sbaliknye..

  4. Tulh pasal len kali len kali kenali semua member2 awk nye family so nnt kejadian tersebut x kn berulang g … tp bapak dia mmg rock arrr hahaha …

    eksiden …? awk ok ke …? biaselh kena bebel klau abah sy dia x bebel tp jelingan maut dia tu dh tau he3 … so take k

Leave a Reply

