Akal Sihat vs Hati Berpenyakit.

Rasa macam bertimbun-timbun pulak masalah yang melanda.

Mana gaji aku?

Gaji tak masuk lagi. Aku baru perasan sehhh dah 29 haribulan. Sepatutnya gaji di bayar pada 7 hari bulan. Gila! Hidup atas apa yang ada dan jugak belas ihsan orang-orang sekeliling. Aku terpaksa menukar kepada mode “Murahan” hanya untuk survive hidup kat JB nih. Freaking hell. T_T

Dengar-dengar dorang janji minggu nih, takkan nak bagi hari Jumaat? Oh, company tempat aku kerja nih suka sangat bagi gaji hujung2 minggu, samada hari Khamis atau Jumaat. Worst, dorang bayar gaji dengan cheque. Sungguh laknat, kan? Hehehehehe… T_T

Luahan Jiwa.

Masalah kedua pulak adalah kes di mana orang suka-suka menghukum dan mengata tanpa berhadapan dengan aku dulu. That seriously pisses me off. I mean, it’s bad enough that those idiots are throwing me out of their friend’s list, they talk behind my back some more aaaaa? Back-biting aint’ good, idiots. It shows that you’re only a cowards and a moron who have no guts to stand up and face the reality. Tolonglah, kalau korang nak benci aku, be my guest. Korang yang rugi sebab ikut perasaan busuk hati dan dendam dalam hati, bukan aku. Tapi tak payahlah nak cakap belakang, nak mengata aku belakang-belakang. Kasik jumpa depan-depanlah baru cakap, ada berani kaaaa kawan?

Orang yang membuang aku tanpa mendengar penjelasan aku macam nih tak layak pon dipanggil kawan. Aku tak lah judge orang, maybe dorang boleh jadi kawan yang baik kat orang lain, tapi kalau macam nih punya perangai, main judge orang tanpa mendengar penjelasan, susahlah…

Maybe dorang ingat aku masih macam dulu, itu yang susah. Judging people based on what you THINK is right ain’t so noble now, aye?

Tolonglah jangan ikutkan sangat perasaan dendam dan benci kat hati tuh. Korang yang rugi nanti. Allah s.w.t tuh Maha Berkuasa tau. Bila-bila masa je Dia boleh terbalikkan situasi supaya kamu semua lalu apa yang aku lalu.

Hatred is like that H1N1 virus. It takes over the body and you didn’t notice it, and the next thing you know you’re spreading it to someone else. Yes, aku mengatakan bahawa kebencian, dendam, dan prejudis tuh sama level dengan Selsema Babi, atau pon Babi itu sendiri! (Minta maaf kepada masyarakat Babi sedunia, aku tau kamu semua tak reti nak berdendam dan prejudis macam manusia, tapi nak buat macam mana, kan? T_T )

Kerinduan yang melanda.

Walau apa pun, saya tetap merindui Nur Alieya Zara. Nampak gayanya beliau dah makin membesar (yelah, takkan manusia nak mengecik pulak!), dah makin petah berkata-kata, dan yang paling tak tahan, dah tahu jalan-jalan kat Lowyat hahahahaha. I loike! Semoga beliau membesar menjadi Muslimah yang lebih baik daripada kita semua. Nur Alieya Zara, Uncle Just loves you so much!

Rindu berbuku-buku juga dirasakan terhadap mereka yang telah membuang aku.  Aku tak benci mereka langsung. I don’t hate them, on the contrary, I love them, sebab itu aku rindu kat dorang. Semoga Allah s.w.t memelihara hidup dorang dan merahmati hidup dorang, dan semoga Allah s.w.t. membuka hati dorang untuk mendengar penjelasan aku dan memaafkan aku atas mana-mana kesilapan yang aku dah buat. Allah s.w.t itu Maha Membolak-balikkan hati, so tak payah nak cakap lebih-lebih.

Rindu jugak rasa kat Khumaira. Beliau kat opis, sibuk dengan kerja-kerja yang bertimbun. Kadang-kadang aku rasa kesian sangat kat dia, aku rasa yang dia berhak mendapat yang lagi baik daripada aku. Aku masih tengah berusaha untuk mencarik kerja yang lagi baik, dan aku harap dia sabar. Seriously, aku tak pernah sayang orang sebagaimana aku sayang beliau. Khumaira, I love you so damn much!

Aku takde mood dah nak buat kerja. I wanna go home and bang my Xbox 360! (Prototype = Cool. ‘Nuff said)

4 thoughts on “Akal Sihat vs Hati Berpenyakit.

  1. hehehe.. thanks amy.. aku pon do’akan yang terbaik untuk ko..😄

    u take care too kiddo.. :p

Leave a Reply

