Peliknya manusia.

Manusia itu memang pelik….

Mula-mula cakap dah maafkan. Tapi lepas tuh menghina kembali.

Bila ambil berat, di marah, di caci, di hina dan bermacam-macam lagi. Bila tak ambil berat, dikatakan sombong, jahat, haram jadah, tak sedar diri, dan segala macam caci-hina yang lain.

Hantar kata-kata sekadar ambil berat, supaya tidak terputus terus hubungan, itu pun bukan sebab apa, sebab Islam melarang keras kita putus silaturrahim. Mende macam nih pon dilihat sebagai satu provokasi, sampai dok nak menghina mencaci.

Cakap depan-depan tak berani pulak, atas alasan “malas nak layan” and stuff like that.

Biar pi lah, kalau kau nak jadi setan, kau jadik setan sorang2. Kalau kau nak dok busuk hati, haaaa, busuk hati sorang2. Hati kau yang busuk, bukan hati kami.😀

Macam mana nih? Buat apa pun salah. Nak mampos agaknya… -_-;; (sila mampos elok-elok, jangan nanti dah mampos nyusahkan orang lain plak dok menghantar mayat ke kubur!)

Manusia itu memang pelik….

Mula-mula dok bersedih sana-sini bila hilang kawan. Dok pikir yang bukan-bukan.

Bila diberi penjelasan, bila dah faham, sedih jugak.

Bila berkawan balik, senang-senang je ignore kesusahan aku. Orang lain pon bercinta jugak, hangat jugak. Happy jugak. Tapi takdelah sampai membelakangkan kawan. Takdelah sampai biar kawan kesusahan.

Dah buat aku macam tuh, ada hati lagi ke nak cakap kau tuh kawan aku?

*Tukar topic*

Terima kasih kepada Cik Mimi kerana sanggup datang jauh-jauh semata-mata nak berjumpa dengan aku dan jugak boss aku. Mula-mula aku berkawan dengan housemate beliau (Harny nama diberi), lepas tuh tiba-tiba aku ternampak akan wajah ayu nan indah Cik Mimi kat blog Harny yang baru bangun tidur dan sedang membakar aper tah. Hatiku terpaut dek ke-sembam-an wajah beliau hahahahahaha.

Tetapi kini beliau sudah berpunya, biarlah aku sendiri membawa luka di hati hehehehehehehehehe…😀

Terima kasih jugak kepada Cik Mimi kerana mempunyai “common sense” dan meng-offer-an diri untuk membantu aku yang dalam kesusahan dengan mengambil aku di rumah walaupun beliau tak tahu jalan. Sungguh daring gadis genit tersebut! Kalau tak kerana anda Cik Mimi, memang I menyampah dan meluat, tak datang punya dataran malam tuh hahahahahahaha! Aku rasa, itulah bezanya “kawan” dengan “pura-pura berkawan”.

Dah masuk bulan September. Gaji masih tak dapat. Aku memanglah tak beraya sangat, tapi sudah pasti aku nak membantu parents aku. Tapi company nih macam tak paham bahasa.

Takkan nak aku pulak ajar dorang?

*Tukar topic*

Hujung minggu nih banyak lepak kat rumah MakNgah (bukan ke tiap-tiap malam aku ke rumah beliau? hehehehe), MakNgah ada buat majlis berbuka puasa. abeh dijemput kawan-kawan beliau. Memandangkan aku seorang sahaja jejaka yang gagah nan macho di situ (sebenarnya aku sorang je lelaki yg menolong kat situ.. T_T ) maka aku mengofferkan diri menjadi champion, menjadi panglima di sisi MakNgah untuk menolong beliau mengemas, tolong beli barang, tolong layan budak-budak kecik yang comel lagi chantek, tolong makan, tolong minum, tolong abehkan maruku, dan berbagai lagi. It was freaking fun! Abang Syed dan Kak Su, you guys rawks!

Semalam pulak berbuka puasa kat rumah Abang Helmi, abang kepada Abang Syed. Rupanya Abang Helmi tuh seorang yang kelakar.. T_T mana aku tau. Aku ingatkan semua lecturer serious gila. -_-;;

Hantar Abang Syed sekeluarga balik semalam, kat Senai Airport. Airport tuh pon dah berubah wajah daripada chantek kepada hodoh (sebab melalui proses renovation). Jenuh jugaklah aku nak berjalan kaki daripada tempat parking kereta. Seronok dapat kiss si Shaura tuh, beliau SANGAT comel dan SANGAT canteeekkkkkkk…. Sempat jugaklah dengar kata-kata motivasi daripada Abang Syed dengan Kak Su… serious, dorang memang satu keluarga yang amat baik skali!

Semalam terlebih reverse, abeh patah sikit plet kereta Nor. Nor, MakNgah, saya mintak maaf! T_T

2 thoughts on “Peliknya manusia.

  1. En OJ,
    keayuan dan kesembaman?ahahha kan i tak cun in real life.😛

    luka dihatimu sudah ada pengubatnya kan?ehehhehehe

  2. ehhh tidak wahai cik mimi… hatiku masih setia kepadamu walaupun i rasa tertipu kerana kecantikan mu di dalam gambar amat menyerlah hahahhaahhaah… :p

    sorry itu hari i takde credit nak reply u punya msg.. T_T

Leave a Reply

